Je ziet meer met 30

Actieweek: Je ziet meer met 30

De week van 19 april t/m 24 april zal in het teken staan van de actie: Je ziet meer met 30. Deze actie zal worden georganiseerd door de bewonerscommissie "Boswijk en "De Vosholen" en de gemeente met ondersteuning vanuit Kwartier. De hele week zullen er activiteiten zijn en als afsluiting is er op 24 april een programma waar u voor wordt uitgenodigd. (Download poster hier)

Je ziet meer met 30Het programma:
Op zaterdag 24 april staat de partytent bij de Theo Thijssenschool lokatie Boswijk van 10.00 tot 15.00 uur.
• U kunt deelnemen aan een reactietest.
• Voor de kleintjes is er een springkussen.
• Voor iedereen is er een gratis hapje en een drankje.
• Er is gelegenheid om te praten over verkeersveiligheid

Verloting
Iedereen die komt ontvangt een lot. Daarmee maakt u kans op leuke prijzen. Aan het einde van de dag worden de prijswinnaars bekend gemaakt. Prijswinnaars krijgen persoonlijk bericht. Dus komt allen.

Kleurplaat
Via de scholen is of wordt er een leuke kleurplaat uitgedeeld. Deze kunt u inleveren bij de partytent op zaterdag 24 april. De kinderen kunnen leuke prijzen winnen. Prijswinnaars krijgen persoonlijk bericht.

Waarom 30 km/u

Geniet van je eigen buurt
Dag buur vrouw, nieuwe plantjes gekocht? En kijk eens hoe groot die kleine meid van nummer 17 geworden is! Alles goed buurman? Mooi weer niet? Bij 30 kilometer per uur komt de wijk tot leven. Gezellig eigenlijk. En wel zo prettig en veilig. Goed idee om niet te snel door de wijk te rijden. Ook als je je auto netjes parkeert zodat anderen er nog langs kunnen rijden geef je het goede voorbeeld

. Goed voor de leefsfeer
In steeds meer woongebieden in Nederland wordt de 30 kilometer zone ingevoerd. Logisch. De praktijk bewijst dat verlaging van de maximum snelheid heel veel voordelen heeft. De leefomgeving wint aan sfeer en saamhorigheid. Want wie langzamer rijdt heeft simpelweg meer oog voor wat er lééft in de buurt.

En veiliger bovendien!
Natuurlijk is langzamer rijden waar mensen wonen en kinderen spelen ook veiliger. Je ziet meer; de auto heeft een kortere remweg. Daarmee halveer je het risico op een ongeluk. En gaat er toch iets mis, dan is de kans op serieus letsel vele malen kleiner. Prettig idee toch?

Goed voor onszelf, goed voor de buurt
Langzamer rijden, daar profiteert iedereen van. Je beleeft je eigen buurt beter, leer t je buren beter kennen en je maakt je minder zorgen als de kids buiten spelen. En er zijn nog meer pluspunten.

Minder lawaai en minder uitlaatgassen.
Wie langzamer rijdt, maakt minder lawaai en stoot minder uitlaatgassen uit. En wie vind het nou niet prettig om in een rustige en stille buurt te wonen met minder uitstoot van uitlaatgassen?

Beter buitenleven.
Tel alle voordelen bij elkaar op en de uitkomst is duidelijk. Het buitenleven wordt aantrekkelijker. Spelen, fietsen, wandelen, joggen. Het kán allemaal weer.

Meer veiligheid, meer kwaliteit . Dat hebben we zélf in de hand!
Je ziet meer met 30• Geef het goede voorbeeld: nooit harder dan 30
• Blijf je snelheid aanpassen aan de situatie. In veel gevallen is 30 veel te hard en moet dus het gas terug
• Trek onder alle omstandigheden beheerst op
• Blijf ook bij lagere snelheden goed op het verkeer letten
• Neem vaker de fiets
• Parkeer uw auto netjes
• Durf elkaar aan te spreken op de gezamenlijke verantwoordelijkheid voor een fijne woonwijk.

TOT ZIENS OP ZATERDAG 24 APRIL