Eska Kleintje Kartonfestival 2012

Op zondagmiddag 1 juli werd het tweede Kartonfestival in Sappemeer gehouden. Het culturele, muzikale evenement vond deze keer plaats bij de haven. Bewonersorganisatie Boswijk e.o. droeg er een financiële steen aan bij om het festival van de grond te krijgen.

Het terrein was ruim opgezet zodat de drie podia elkaar muzikaal zo min mogelijk dwars zaten. Voor iedere bezoeker waren er leuke optredens te bezoeken, variërend van pop/rock, singer-songwriters, hip hoppers en drummers tot koren. Een klassiek muziekmoment was te beleven bij de unieke optredens van dansers op gras. Rondom de podia waren barretjes, steekijs- en snackkar te vinden met zitgelegenheid. Vanwege het mooie, overwegend zonnige weer werd er druk gebruik van gemaakt. De mensen die in marktkramen hun koopwaar en informatie lieten zien, hadden het wel moeilijk met de stevige wind, maar konden tevreden zijn over de belangstelling voor hun producten. Ook de modelboot- en sportvisdemonstraties trokken veel aandacht.

Kartonfestival 2012 Kartonfestival 2012 Kartonfestival 2012

Veel mensen wisten ook hun weg te vinden naar de schminkers, het luchtkussen, de waterballen, de tentoonstellingstent met kartonnen kunstwerken die gemaakt waren door leerlingen van de basisscholen van Sappemeer en de tent van Eska Graphic Board waar van alles te doen en zien was. Wilde men meer weten over de geschiedenis van Sappemeer en brandweerlieden van H-S, dan konden foto’s en bewegende beelden worden bekeken in de andere expotent. In de haven lag het brandweerbootje van brandweer H-S.

Toe aan een beetje rust? Hèt 100% relaxmoment was te vinden in de tent met stoelmasseurs. Hier werden diverse knopen weggewerkt door vaardige handen.

Al met al is het weer een gezellig evenement geworden dat veel mensen in beweging en (weer) met elkaar in contact heeft gebracht.

Kartonfestival 2012   Kartonfestival 2012