Sinterklaas en zijn zwarte pieten zijn weer aangekomen in Sappemeer

Aankomst Sinterklaas in Sappemeer.Aaankomst Sint in Sappemeer

Op 23 november arriveerden de Sint en zijn pieten weer in de haven van Sappemeer! Ze kwamen met een andere boot aan dan was verwacht. De Pakjesboot was onderweg naar de haven stuk gegaan. De motor deed het opeens niet meer! Sinterklaas en vele pieten konden gelukkig overstappen op een boot die net langs kwam varen. De kapitein vond het erg leuk om hen mee te nemen. Amerigo paste er niet meer op, maar dat vond de schimmel ook niet erg, dan kon ze lekker uitrusten van al haar nachtelijke werkzaamheden.

De brandweer was ook bereid een aantal pieten mee te nemen in de brandweerboot. Zo kwam elke piet nog op tijd in de haven! Daar werden ze ontvangen door vele enthousiaste kinderen, ouders, opa's en oma's. De pieten hadden het er druk mee om elk kind te voorzien van een handje pepernoten. De sint schudde vele handen en nam tekeningen in ontvangst. Na een tijdje stapten de Sint en de Hoofdpiet in een koets en gingen in een optocht met muziekkorps, oude brandweerwagens en bussen van het Busmuseum richting Hoogezand

Op 4 december komt Sinterklaas met enkele pieten naar De Tibbe. Ze bezoeken daar de "Boswijkse" kinderen (t/m 8 jaar). De kinderen kunnen zich nog opgeven tot eind november 2013. Zie hiervoor het andere berichtje op deze site.

Aankomst Sinterklaas in Sappemeer       Aankomst Sinterklaas in Sappemee