Buitenspeeldag 2015 weer groot succes in Boswijk

Buitenspeeldag 2015

Vorige week woensdag vond de jaarlijkse buitenspeelmiddag op de Klinker in Sappemeer plaats. Bewonersorganisatie Boswijk e.o. en wijkcommissie
'De Vossenstreek' tekenden ook dit jaar voor de organisatie van het speelfestijn. Vanaf de Ankersmid tot de Klinkertunnel werd de straat geheel ingericht voor de kinderen.

Dit jaar met het hoofdthema: “Spring een gat in de lucht!”.

De vele springkussens en stormbanen op de straat boden hiervoor alle mogelijkheden die te verzinnen waren. Ook kon worden gegleden op o.a. de buikglijbaan die werd natgespoten met behulp van materiaal van de Stichting Historische Brandweer Vrienden en Voertuigen Hoogezand.
Kinderen die zonder zwemkleding kwamen, gingen vanwege het warme zonnetje snel weer naar huis om dit alsnog aan te trekken. Ze konden op de buikglijbaan afkoelen. Bij de pannakooi was dit wel anders. Hier werkten kinderen zich juist in het zweet om doelpunten te halen onder begeleiding van vrijwilligers van voetbalvereniging HSC.
Ook bij de bungeerun werd menig zweetdruppeltje geplengd: “Hoe ver kun je lopen voordat het elastiek om je middel je terugtrekt?”
Relaxen kon op de rug van een pony, maar ook tijdens het eten van een zakje chips of een suikerspin gedraaid door de fanatieke wijkmanagers Rob Hermans en Jordy Hovingh.
Om vier uur werd geconstateerd dat de buitenspeelmiddag erg geslaagd was.
Druk bezocht, goed weer, veel blije gezichten, goede hulp van vele vrijwilligers en gelukkig een rustige middag voor EHBO Sappemeer.

Klik hier voor meer foto's van de buitespeeldag 2015