Buitenspeeldag 2016 weer groot succes in Boswijk

buitenspeeldag2016

Bewonersorganisatie Boswijk en Wijkcommissie De Vossenstreek (Vosholen) hebben op woensdag 8 juni 2016 weer een gezellige buitenspeelmiddag aan de Klinker in Sappemeer georganiseerd. Landelijk werd op die dag aandacht geschonken aan het belang van buitenspelen en bewegen voor kinderen. Zo ook in Sappemeer. Vanaf afslag Middenweg tot afslag Ankersmid werd de Klinker geheel in gebruik genomen door spelende kinderen en diverse speelmaterialen. Auto’s delfden deze ene middag het onderspit.

Omdat het de tiende keer was dat de buitenspeelmiddag in Sappemeer werd georganiseerd, was er extra te beleven voor de kinderen en volwassen bezoekers. Om 13.30 uur sprak wijkmanager Rob Hermans het welkomstwoord uit en bracht muziekschool De Notenboom het buitenspeellied ten gehore. Ook haar leerlingen kregen ’s middags een kans op te treden. Eerst werd echter een wedstrijd pionnenroof uitgespeeld tussen de diverse teams van Theo Thijssenschool (Vosholen en Boswijk) en de St. Antoniusschool. De wedstrijd eindigde in het voordeel van de St. Antoniusschool. Zij ontving dit jaar dan ook de wisselbeker.

De Klinker was verder grotendeels gevuld met een pannakooi en springkussens met of zonder ingebouwde hindernis- of waterbaan. Hier werd enthousiast gebruik van gemaakt. Diverse kinderen maakten ook een ritje op een pony op het gras. Voor drink- en eetmomenten was er een kraam ingericht met broodjes knakworst, verzorgd door wijkmanagers Jordy Hovingh en Rob Hermans, zakjes chips en drinken. Diverse ouders maakten gebruik van het tijdelijke terras om even gezellig bij te praten. Naast de kraam was een ballonnenclown actief. Zij maakte de hele middag voor veel enthousiaste kinderen kunstig gevormde dier- en bloemfiguren. Ook werd er volop gebruik gemaakt van skippyballen, stoepkrijt, hengels om badeendjes te vangen en stapstenen.

De EHBO heeft het, op de verzorging van enkele schaafwondjes na, de hele middag rustig gehad. De organisatie en haar actieve vrijwilligers, waaronder ook enkele leden van vv HSC, hebben naar schatting iets meer dan 500 kinderen en ook vele volwassenen, een leuke gezellige middag kunnen bezorgen. Deze tiende buitenspeelmiddag op de Klinker werd rond 16.00 uur beëindigd. Veel kinderen wilden nog wel iets langer door, maar om ca. 16.30 uur waren toch echt de auto’s weer aan de beurt en moest de weg weer vrij zijn. We kijken terug op een geslaagd middag en hebben hier met plezier een deel van ons wijkbudget aan besteed. Onze hartelijk dank gaat uit naar alle mensen die hebben meegeholpen om er een leuke middag van te maken.

Buitenspeeldag2016  Buitenspeeldag2016

Buitenspeeldag2016   Buitenspeeldag2016